11. 09. 2017

Zkontrolujte brzdy

Žít, nebo nežít — to je, oč tu běží… Věříte na osud, že co se má stát se stane a ono to všechno nějak dopadne, nebo berete zodpovědnost za život svůj a životy lidí kolem sebe a snažíte se předejít zbytečným komplikacím? My ve VEKI třeba věříme, že zodpovědnost za svůj vůz má každý majitel, a že třeba taková funkční brzda je na vašem automobilu to nejdůležitější. A zrovna teď, když jsou města opět plné rozverných školáčků, automobilových nováčků a spěchajících spoluřidičů kamkoli, je nasnadě brzdy překontrolovat.

 

 

 

Na co se zaměřit?

Při brzdění bychom měli věnovat pozornost různým zvláštnostem, které by plynulé brzdění neměly provázet. Jsou to vibrace v pedálu, kopání v určité poloze pedálu, nebo dokonce vlnění volantem, dále pak neidentifikovatelné zvuky a třeba i pocitový vjem, že auto hůře brzdí (lépe se toto projevuje v razantnějším brzdění při rychlosti nad 60km/hod)… Nejlepší je pravidelná údržba celého brzdícího systému a nečekat na problémy. Brzdy můžeme kontrolovat například při přezouvání gum pro sezóny, kdy prohlédneme kotouč i obložení. Opotřebení či poškození jsou rozpoznatelná většinou na první pohled. Pokud si nejste jisti, přenechejte kontroly brzd servisu nebo konzultujte se svým mechanikem. Například novější auta si vynutí údržbu brzdového systému sama tehdy, když se ohlásí kontrolkou na přístrojové desce.

 

TIP od nás

Obecně platí, že fleky na kotouči do modra nebo do červena můžou znamenat přehřívání kotouče s důsledkem snížení brzdného účinku. Také dlouhé stání kotoučům nesvědčí a může je poškodit. Brzdové destičky lze zkontrolovat pohledem, měly by mít kolem 10 mm.

 

Ruční brzda nakonec

Zkuste si ještě před zimou překontrolovat lanovody zadní brzdy, zda nejsou popraskané, nebo jestli na nich není rez. V mrazivých dnech by takto poškozené lano mohlo mít za následek, že ráno pro jistotu ani neodbrzdíte.

 

 

přejeme spolehlivé brzdy v džungli silnic

Tým VEKI